ראשי מאמרים המלצות רכישה המלצות קנייה למחצית הראשונה של 2013

המלצות קנייה למחצית הראשונה של 2013

27
1

מה עושים כשמקבלים פעם אחר פעם את אותה השאלה בדיוק? כותבים מדריך העונה עליה כמובן. מטרתה של הכתבה הנוכחית היא לסייע לכם לבחור את המצלמה המתאימה ביותר לצרכים ולתקציב שלכם והיא תספק לכם דגמים והסברים וגם כמה כמה טיפים כלליים יותר.

הכתבה הנוכחית איננה מדריך קנייה (כזה כבר היה לנו באתר ואנו נחדש אותו בתקופה הקרובה). היא לא נועדה לספק התייחסות כללית לדברים אותם יש לבחון בעת רכישת מצלמה (רובם אגב אינם משתנים על פני השנים), אלא נכתבה במטרה לספק המלצות קנייה של ממש – רשימה קצרה ותמציתית של דגמים המיועדים לתקציב/קהל יעד נתון.

שוק הצילום השתנה מאד בשנים האחרונות והכתבה הנוכחית צפויה לשקף באופן ברור את השינוי הזה כפי שאנו רואים אותו. אם בעבר מי שרצה לצלם את הילדים משחקים בחצר או כמה תמונות בטיול לחו”ל היה רוכש מצלמה קומפקטית (או מצלמת אולטרה זום), היום חלק גדול מאותם אנשים עושים זאת באמצעות המצלמה במכשיר הנייד אשר השתפרה מאד ביחס למה שהיה מקובל עד לפני שנים ספורות בלבד. מן הצד השני, אם לפני שנים ספורות רק חובבים “רציניים” וצלמים מקצועיים הרשו לעצמם לרכוש מצלמות רפלקסיות, כיום מצלמות אלו הפכו לנחלתם של רבים ומחיריהן (במיוחד של הדגמים הבסיסיים) הפכו זולים למדי. בנוסף קטגוריה חדשה של מצלמות צצה לה בין המצלמות הקומפקטיות למצלמות הרפלקס – מצלמות חסרות מראה. מצלמות אלו מנסות לשלב את הטוב בשני העולמות – הן קטנות וקלות באופן משמעותי ממרבית מצלמות הרפלקס, אך מספקות איכות תמונה העולה בהרבה כמעט על כל מצלמה קומפקטית (למי שמתעניין בנושא או שוקל לרכוש מצלמה מקטגוריה זו אנו ממליצים בחום על קריאת המדריך השלם למצלמות חסרות מראה אשר הינו המסמך המקיף ביותר בעברית בנושא).

מצלמה רפלקסית – כבר מזמן לא עניין לצלמים מקצועיים ובעלי ממון בלבד

EOS 650D front side

המשמעות של התהליך המתמשך המוזכר למעלה הוא ירידה דרסטית במכירות של מצלמות קומפקטיות (ובמידה מסוימת גם מצלמות אולטרה זום). בכתבה הנוכחית החלטנו ללכת צעד אחד קדימה ולהימנע כמעט לחלוטין מלהמליץ על מצלמות קומפקטיות (פרט לדגמים מסוימים מאד – ראו בהמשך). הסיבה? במצב השוק הנוכחי אנו מאמינים כי עבור הרוב המוחלט של הרוכשים הפוטנציאליים רכישה של מצלמה קומפקטית בסיסית (מתחת ל-1000 ש”ח) ואפילו דגמים מתקדמים מעט יותר (המתומחרים לרוב עד 1500 ש”ח לערך) פשוט איננה משתלמת לאור הדומיננטיות של המצלמות הסלולאריות מצד אחד, והמחירים הנמוכים של מצלמות רפלקס ומצלמות חסרות מראה מצד שני המספקות איכות תמונה גבוהה בהרבה.

יחד עם המצלמות הקומפקטיות אנו נמנעים לחלוטין מלהמליץ בכתבה הנוכחית גם על מצלמות אולטרה זום (מכונות לעיתים דמוי SLR או מצלמות גשר). אף שהקונספט של זום ענק נשמע טוב בדפי השיווק ובפרסומות של חברות הצילום ובחנויות, בפועל מעטים זקוקים לו באמת וגרוע מכך – איכות התמונה של הרוב המוחלט של דגמי האולטרה זום מקבילה לזו של מצלמות קומפקטיות בסיסיות. הסיבה? גודלו של החיישן.

הגודל כן קובע – חיישנים בגדלים שונים (צילום: אופיר אילוז)

Sony sensor sizes1

משום שהכתבה הנוכחית איננה מדריך קנייה למצלמות, אלא על מסמך המרכז המלצות רכישה, לא ניכנס לעומק הסוגיה, אך די אם נאמר כי כלל האצבע הטוב ביותר בנוגע לאיכות התמונה של מצלמה דיגיטלית הוא לבחור במצלמה בעלת החיישן הגדול ביותר שתוכלו להרשות לעצמכם. החיישן הוא המקבילה המודרנית לסרט הצילום – ככל שהוא גדול יותר הוא מסוגל ללקט יותר אור דבר, המשפיע באופן ישיר על איכות התמונה המתקבלת (כמו גם שורה של היבטים אחרים כמו עומק שדה לדוגמא).

מכיוון שמרבית המצלמות הקומפקטיות מגיעות כיום עם חיישנים שאינם גדולים בהרבה מאלו המצויים במצלמות של מכשירים סלולאריים, ההבדל באיכות התמונה לא יהיה גדול מאד. לעומת זאת כל המצלמות הרפלקסיות (והרוב המוחלט של המצלמות חסרות המראה) מגיעות עם חיישנים גדולים במאות אחוזים מאלו של מצלמות קומפקטיות – ולכן אין זה מפתיע לגלות כי איכות התמונה טובה באופן משמעותי. נתון זה מרבית חברות הצילום אינן טורחות להבליט בדפי הפרסום הצבעוניים ובאתרי האינטרנט מלאי התוכן השיווקי שהן מעלות.

התרשים הבא מציג הבדלים בין גדלי חיישנים של מצלמות שונות. מימין תוכלו למצוא חיישן טיפוסי של מצלמה סלולארית (“1/3.2) ולצידו חיישן טיפוסי של מצלמה קומפקטית/מצלמת אולטרה זום (“1/2.3). כפי שניתן לראות חיישנים אלו הינם זעירים ממש ביחס לחיישן סטנדרטי המצוי במרבית מצלמות הרפלקס כיום (APS-C). להבדל זה משמעות רבה מאד באיכות התמונה – במיוחד בתנאי צילום קשים (צילום בתוך מבנה, צילום בתנאי תאורה נמוכים ועוד). תנאים אלו אינם נדירים כפי שאפשר לחשוב שהרי רובנו מבלים ומצלמים גם בתוך הבית ובשעות הערב ובכל מקרה גם בתנאי תאורה טובים למצלמות בעלות חיישנים גדולים יתרונות אחרים (צבעים, טווח דינאמי ועוד). יתרון נוסף של חיישנים גדולים היא האפשרות לקבל הפרדה טובה של האוביקט המצולם מן הרקע דבר שכמעט בלתי אפשרי לקבל במצלמות בעלות חיישנים קטנים.

תרשים גדולי חיישנים במצלמות שונות (לחצו להגדלה)

Camera Sensor sizes table

לאחר שנתתם מבט קצר בתרשים קשה לחזור אחורה וקשה לטעות. מדוע לרכוש מצלמה בעלת חיישן זעיר כשבעלות לא גבוהה בהרבה ניתן לרכוש כיום מצלמה בעלת חיישן גדול פי כמה ובעלת איכות תמונה טובה בהרבה? לדעתנו אין ממש סיבה. ולכן המדריך הנוכחי לא יכלול אף מצלמה בעלת חיישן קטן ותתחיל מרף רכישה בסיסי של כ-2000-2500 ש”ח.

מה לגבי אלו המעוניינים במצלמה אך אינם רוצים להוציא סכום שכזה? עבורם יש לנו שתי תשובות אפשריות – הראשונה, המשיכו לצלם עם הסלולארי וחסכו כסף לרכישת מצלמה איכותית יותר בהמשך (לא מדובר בסכום גבוה מאד כיום). האפשרות השנייה היא רכישה של מצלמה רפלקסית/חסרת מראה משומשת (ראו לוח יד שנייה). תתפלאו לשמוע, אבל אפילו מצלמה רפלקסית בת 4 או 5 שנים שעלותה כיום פחות מ-2000 ש”ח תספק תמונה איכותית בהרבה כמעט מכל מצלמה קומפקטית שתמצאו בשוק (כולל מצלמות קומפקטיות יקרות מאד).

רגע לפני שנעבור להמלצות הקנייה עצמן, אנו מציעים שינוי מחשבתי קטן אך חשוב. אל תשאלו עוד “איזו מצלמה לרכוש” מעתה תשאלו “איזו מצלמה ואיזו עדשה לרכוש”. כמעט בכל הזדמנות בה אנו נשאלים אנו עומדים על חשיבותה של העדשה כחלק “ממערכת הצילום”. למעשה, ככל שהתקציב העומד לרשותכם לרכישת ציוד צילום גבוה יותר, כך אנו ממליצים לתת משקל גבוה יותר לעדשות. זאת מתוך השאיפה הבסיסית לחלק את תקציב הרכישה קרוב ככל הניתן לרף של 50% תקציב לרכישת המצלמה ו-50% תקציב לרכישת עדשה (או לעדשות). אף שהדבר קשה עד בלתי אפשרי כשמדובר בתקציב בסיסי, ככל שהתקציב גדל נפתחות עוד ועוד אפשרויות. לעיתים אפילו נמליץ לרכוש מצלמה ישנה יותר (וזולה) עם עדשה איכותית יותר (ויקרה) דבר אשר עשוי להשפיע על תוצאות הצילום שלכם הרבה יותר מן השילוב ההפוך (מצלמה יקרה ועדשה זולה). בכל מקרה אם אין לכם עדשה (או עדשות) המתאימות למצלמה אותה ברצונכם לרכוש, קחו בחשבון שתצטרכו לשקלל גם אותה בעלות הרכישה (ואנו נתייחס לכך גם בהמלצות הרכישה שלנו בהמשך).

אל תשכחו לקחת בחשבון גם את העדשות – פנסוניק GX1 וליין העדשות של החברה

Panasonic DMC lumix GX1 lenses

תכלס – על מה אנו ממליצים?

אחרי ההקדמה הארוכה הגיע זמן לגשת להמלצות עצמן. חילקנו את ההמלצות שלנו לרמות משתמשים ותקציבים. אף שאין בהכרח קשר בין השניים (צלם מתחיל יכול להיות בעל תקציב גדול מ-2000 ש”ח וסטודנט לצילום יכול לרכוש סט של מצלמה ועדשה שתתאים לצרכיו גם בפחות מ-5000 ש”ח), אנו מאמינים כי עבור מרבית המשתמשים הקישור בין תקציב לרמה מדויק למדי, אך כמו תמיד אנו ממליצים להישאר עם ראש פתוח ולקחת את ההמלצות כקריאת כיוון ולא כתורה מסיני.

מתחילים – 2000-2500 ש”ח

ניקון D3200 – האיכותית בקטגוריה הבסיסית (צילום: עידו גנוט)

DSC 0468 D3200 1

מתחילים פלוס – 3000-4500 ש”ח

  • האיכותיתניקון D5200. אפשרויות נוספות בסדר יורד: קנון 60D, ניקון D5100.
  • עלות-תועלתניקון D90.
  • קטנה וקלהסוני NEX-6. אפשרות נוספת למי שמחפש מצלמה קטנה במיוחד אך איכותית היא הסוני RX100 (זאת היא המצלמה הקומפקטית היחידה המופיעה בהמלצות הנוכחיות ולמרות שאיכות התמונה שלה נמוכה מכל מצלמה אחרת המופיעה בכתבה, היא טובה מספיק בכדי להכניס אותה לרשימה, במיוחד בזכות השילוב המצוין שעשתה סוני בין גודל ומשקל קומפקטיים וחיישן גדול יחסית ואיכותי).
  • מה לגבי עדשות? גם כאן חוזרות להן עדשות הקיט הבסיסיות (18-55 מ”מ) עבור קנון וניקון כאופציה אחת, אך רף המחיר הגבוה יותר מאפשר גם שילוב של עדשות אחרות, שימושיות ולעיתים גם איכותיות יותר. עדשת ה-18-105 מ”מ בניקון וה-18-135 מ”מ בקנון הן הבחירה שלנו לעדשות זום כלליות אך בהתחשב בדגם המצלמה שתבחרו התקציב מאפשר גם רכישה של עדשות אחרות או עדשות נוספות (לדוגמא עדשה זולה ומהירה דוגמת ה-50 מ”מ f/1.8 של קנון או ניקון אשר יאפשרו לכם צילום גם בתנאי תאורה נמוכה). עבור הסוני NEX-6 אנו ממליצים על עדשת הקיט 16-50 מ”מ החדשה והקומפקטית במיוחד. כדאי לקחת בחשבון שלסוני היצע עדשות קטן בהרבה מזה הזמין לקנון וניקון ואם אתם מתכננים בעתיד להתפתח בתחום הצילום הדבר עשוי להגביל אתכם (אם כי שווה להזכיר כי החברה התחייבה להרחיב את ליין העדשות בשנים הקרובות).

סוני RX100 – למי שחייב מצלמה קטנה במיוחד

SONY RX100 flashחובבים וסטודנטים לצילום – 5000-8000 ש”ח

  • האיכותיתניקון D7100. אפשרויות נוספות בסדר יורד: ניקון D7000, קנון 7D וקנון 60D.
  • עלות-תועלת – ניקון D7000. אפשרויות נוספות לתקציב נמוך או לחילופין להשקעה מוגדלת ברכישת עדשות – ניקון D90 או קנון 60D.
  • קטנה וקלה – סוני NEX-6. אפשרויות נוספות (מעט יותר “אקזוטיות” ובוודאי לא כאלו המתאימות לכל אחד) הן: פוג’יפילם X-PRO1 או פוג’יפילם XE-1 (שלושת הדגמים הללו פחות מומלצים עבור סטודנטים לצילום).
  • מה לגבי עדשות? – בקטגוריית המחיר הנוכחית לעדשות מקום נכבד בהתאם לאופן בו תבחרו לחלק את התקציב העומד לרשותכם. עדשת ה-18-105 מ”מ בניקון וה-18-135 מ”מ בקנון ממשיכות גם לכאן (כעדשות רב תכליתיות לשימוש כללי), אך במקביל נפתחות עוד מגוון רחב של אפשרויות נוספות בהתאם לאופי וסוג הצילום בו אתם מעוניינים להתמקד. להלן כמה אפשרויות (מומלץ כמובן לעיין במערכת המפרטים שלנו המציגה את כל מגוון העדשות של היצרניות השונות): עדשות זום מהירות דוגמת ה- 17-50mm F2.8 של סיגמא או הדגם המקביל של טמרון, אם אתם מחפשים אורך מוקד ארוך יותר עדשות דוגמת ה-70-300 מ”מ של ניקון או קנון בהתאמה (אם כי סביר שתרצו לקחת עדשה נוספת להשלמת הטווח הרחב-נורמאלי כמו עדשת הקיט הבסיסית או עדשה אחרת). בתקציב האמור ניתן למצוא מספר דגמים של עדשות לצילום מאקרו, פורטרטים או עדשות בעלות זווית רחבה המתאימה לצילומי נוף ארכיטקטורה ועוד – הכל בהתאם לצורך.

ניקון D7100 – האיכותית בקטגוריה

D7100 black2

הערה: עבור לא מעט משתמשים מרמה זו לא מדובר במצלמה ראשונה וברשותם עדשה או עדשות קודמות אשר עשויות להשפיע על בחירתם במצלמה של חברה כזו או אחרת. גם הרגלים של שימוש בממשק של אחת היצרניות או בארגונומיה של חברה מסוימת עשויים להשפיע מאד על הבחירה.

עבור מי שברשותו עדשות תואמות וביכולתו להקדיש את התקציב כולו לרכישת מצלמה, נפתחות אופציות נוספות בקטגוריית המחיר הנוכחית (בעיקר בקצה העליון של הסקאלה). שתי אופציות בולטות ומעניינות במיוחד הן דגמי ה-6D של קנון וה-D600 של ניקון (בנוגע לאחרונה אנו ממליצים בשלב זה לעקוב אחר ההתפתחויות בסוגיות הלכלוך על החיישן). מצלמות אלו עושות שימוש בחיישני Full Frame גדולים ואיכותיים (מקבילים לאלו המשמשים בדגמים המקצועיים של קנון וניקון), אך המצלמות עצמן תוכננו לשימושם של חובבים מתקדמים. חשוב לקחת בחשבון כי מצלמות אלו מחייבות שימוש בעדשות המותאמות לעבודה עם חיישני Full Frame (עדשות יקרות יותר בדרך כלל אשר עשויות לייקר את הרכישות העתידיות שלכם בתחום הצילום).

קנון 6D – קופצים למגרש של הגדולים

EOS 6D side lens

מה הלאה? – 10,000 ש”ח ומעלה

בתחום הצילום השמיים הם הגבול. תקציב של 10,000 ש”ח אולי נשמע גבוה, אבל בפועל מרבית המצלמות המקצועיות החדשות עולות כיום יותר מכך (אם כי ניתן למצוא דגמים ישנים יותר בפחות) וזאת מבלי שלקחנו בחשבון רכישה של עדשות.

אנו לא מתכוונים להמליץ על מצלמה מקצועית כזאת או אחרת בכתבה הנוכחית. חשוב להבין כי צלמים מקצועיים (וגם חובבים ברמת המחיר הזו) מונעים בדרך כלל משיקולים מורכבים ושונים מאד. הצרכים של צלם אירועים אינם זהים לאלו של צלם סטודיו או לאילו של צלם עיתונות או ספורט. צלמים בקטגוריה זו מגיעים לעיתים קרובות עם רקע וניסיון המוביל אותם ליצרן כזה או אחר (אם בשל שימוש קודם בציוד של אותה החברה או מסיבות אחרות). אפשר להשוות את ההבדל בין התאמת ציוד צילום לצלם בקטגוריה הנוכחית לבין בחירת ציוד לצלמים בקטגוריות הנמוכות יותר, להבדל בין רכישת חליפה מוכנה מחנות כולבו לבין תפירה בהתאמה אישית אצל חייט.

אם אתם שייכים לקטגוריה ומתלבטים מה לרכוש – אנו נשמח להיות החייטים שלכם.

לייקה Sיש מצלמה לכל צלם ולכל כיס (צילום: אופיר אילוז)

Leica S photokina 2012

כמה טיפים לסיכום

לסיכום רצינו להתייחס למספר נקודות:

  • הכתבה הנוכחית מתייחסת להמלצות הרכישה שלנו על סמך המוצרים המצויים כיום בשוק. מוצרים חדשים מוכרזים כל העת ויש להמשיך ולעקוב.
  • העובדה שמירב ההמלצות בכתבה הנוכחית הן למצלמות של חברת ניקון איננה מקרית. החברה הספיקה לעדכן את כל ליין המצלמות שלה בחודשים האחרונים בעוד שקנון טרם ביצעה מהלך דומה אך היא צפויה לעשות זאת בתקופה הקרובה.
  • כמעט בכל הרמות ניתן לבחור מצלמה זולה יותר (למשל את אחת ההמלצות מן הרמה הנמוכה יותר) ולנצל את יתרת הכסף לרכישת עדשות.
  • חשוב לקחת בחשבון לפני הרכישה הוצאות נוספות כגון כרטיס זיכרון, תיק צילום ופילטר הגנה לעדשה.
  • אל תתפתו תמיד לדגם החדש ביותר. לעיתים ההבדלים בין דגמי מצלמות קטנים למדי, אך ההבדלים במחיר (במיוחד קרוב לזמן הכרזתה של מצלמה חדשה) גדולים. רכישה של דגם אחד אחורה (לעיתים אפילו יותר מאחד) יכולה לחסוך לכם כסף רב אותו תוכלו לנצל לרכישת ציוד צילום נוסף.
  • אנו תמיד ממליצים לעשות מאמץ ולהחזיק ביד את המצלמה בטרם הרכישה – אם בחנות או אצל חבר. יכול להיות שתגלו שהמצלמה גדולה או קטנה מכפי שחשבתם, שהאחיזה בה איננה נוחה לכם או שהשליטה בתפריטים היא לא בדיוק מה שציפיתם – חבל לרכוש ולהצטער אחר כך.

אם לאחר שקראתם את הכתבה אתם עדיין מתלבטים באיזה דגם של מצלמה או עדשה לבחור הפורומים שלנו הם מקום מצוין לקבל תשובות. הינה כמה הנחיות קצרות לקבלת תשובה מהירה וטובה:

  • בחרו בפורום הרלוונטי (מצלמות רפלקסיות ועדשות/מצלמות חסרות מראה וכו’).
  • ציינו מה התקציב שלכם (אם אפשר ציינו כמה תרצו להקדיש למצלמה וכמה לעדשה/עדשות).
  • ציינו מה סגנון הצילום שלכם (האם אתם מצלמים בעיקר אנשים, נופים, בניינים, ספורט, מאקרו או שאין לכם העדפה מיוחדת).
  • ציינו בכמה מילים מה הרקע שלכם בתחום (עם אילו מצלמות צילמתם עד כה, האם ברשתכם ציוד קודם כמו עדשות של חברות מסוימות והאם יש לכם העדפה לחברה כזו או אחרת בהתבסס על ניסיון העבר).

רכישה נעימה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב המלצות רכישה

27 תגובות

  1. Avatar

    אהרלה

    05/04/2013 ב 10:30 PM

    בתכלס מצלמות חסרות מראה הן בכלל לא קומפקטיות בגלל הגודל והמשקל של העדשות. רק הגוף קצת יותר מוקטן ממצלמת DSLR, אבל בסה”כ, ביד היא מרגישה מסורבלת וכבדה

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    05/04/2013 ב 10:43 PM

    זה ממש לא מדויק. אנחנו בחרנו באופן ספציפי בשני דגמים ה-NEX-6 וה-GX1 שניהם קטנים ולשניהם יש עדשות קיט ייעודיות קטנות במיוחד (עדשות פנקייק עם זום חשמלי) – הן קטנות בהרבה מכל מצלמה רפלקסית.

    השב

  3. Avatar

    אלירן אביטל

    06/04/2013 ב 12:12 AM

    הרמתם יוזמה מבורכת לכל החבר’ה שמחפשים מצלמות 🙂

    השב

  4. Avatar

    kalanit

    06/04/2013 ב 10:33 AM

    עלי לברך אותכם על העבודה הטובה מאד שעשיתם ואני מתאר לעצמי שהרבה חברים שעומדים לקנות מצלמות חדשות יברכו אותכם .רק אלי להוסיף שני דברים .שאנשים לא שמו לב ואתמול ביקרתי בחנות מאד גדולה לממכר מצלמות ןמכיר שלי שהוא מומכה למצלמות אמר לי
    למצלמת הניקון 7100 ןה800E הורידו את הפילטר המיוחד וזה גורם לקבל תמונות הרבה יותר חדות .והדבר השני הVIGNETTE במצלמות FULL FREM זה להזן את התמונה בשימוש בעדשות FX כאשר מקבלים בתמונה תשטושים שחורים בקצות התמונה זה נושא שכדאי ליחס לו זמן

    השב

  5. Avatar

    תומר

    06/04/2013 ב 12:03 PM

    כלנית, Vignetting זה לא “טשטושים שחורים בקצוות התמונה”.
    זאת תופעה שקיימת בכל עדשה במידה זו או אחרת, והכוונה היא לחוסר אחידות בבהירות של הפריים, כאשר הבהירות יורדת בצורה הדרגתית מהמרכז לכיוון השוליים. זה נכון שעם עדשת FF על חיישן DX התופעה תהיה הרבה פחות משמעותית. אבל לעדשות DX על DX יש לא פחות האפלה. רק אם תשתמש בעדשת DX על פורמט FF, תקבל ממש פינות שחורות.

    השב

  6. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    06/04/2013 ב 1:21 PM

    שאלה לגבי טבלת גדלי החיישנים- מהי המצלמה עם חישן ה-1/1.63″? כי היא נראית כמו מצלמת mft של פנסוניק אבל גוד החיישן לא מתאים

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    06/04/2013 ב 1:28 PM

    כלנית – אכן ב-D7100 הורידו את פילטר ה-AA וב-D800E הוסיפו פילטר שמבטל את פילטר ה-AA. גם לפנטקס פיתרון דומה אגב וסביר שעוד חברות ילכו בכיוון בהמשך. זה משפר במעט את החדות על חשבון סיכון מסוים (די קלוש) ל-Moiré. הכתבה הנוכחית היא רשימה של המלצות קנייה – אין פה הסברים ארוכים למה כן או למה לא לקנות מצלמה כזאת או אחרת (לכל היותר קישור לביקורת אם עשינו).

    יש לנו הרבה כתבות באתר על ה-D7100 ועל ה-D800E העוסקות בנושא הזה ובאופן כללי כפי שכתבנו בסוף – אם למישהו יש שאלות (למה בחרנו במצלמה כזאת או אחרת או כל שאלה נוספת – יש תגובות ויש פורומים).

    לגבי חיישן ה-“1/1.63 – הוא שימש ב-Panasonic DMC-LX5 וב-XZ-1 של אולימפוס. מצלמות קומפקטיות מתקדמות.

    השב

  8. Avatar

    yagel.k

    06/04/2013 ב 9:26 PM

    כל הכבוד, מידע חיוני מאוד!
    תודה.

    השב

  9. Avatar

    dror

    07/04/2013 ב 1:56 AM

    מדוע לא סיקרתם את המצלמה LUMIX GH-3

    השב

  10. Avatar

    עידו גנוט

    07/04/2013 ב 4:02 AM

    ה-GH3 היא מצלמה איכותית מאד לוידאו. כמצלמת סטילס איכות התמונה שלה נופלת מזו של כל המצלמות האחרות המופיעות בהמלצות שלנו (פרט ל-GX1) ומצד שני היא יקרה מאד. היא איננה רלוונטית לרוב המוחלט של הרוכשים פרט לאילו שוידאו הוא השימוש המרכזי שלהם.

    השב

  11. Avatar

    ערן

    07/04/2013 ב 3:41 PM

    לא הבנתי איך אתם מקשרים בין גודל החיישן לעומק השדה.
    יש כאן מי שמוכן להסביר מה הקשר ?

    השב

  12. Avatar

    עידו גנוט

    07/04/2013 ב 7:37 PM

    אני מציע להציץ במה שיש ל-cambridgeincolour לומר יש שם גם מחשבון נחמד:
    https://www.cambridgeincolour.com/tutorials/digital-camera-sensor-size.htm

    השב

  13. Avatar

    ירון

    07/04/2013 ב 7:52 PM

    אתם לא מתיחסים למצלמות פנטקס המקצועיות. אלי תתנו סקירה קצרה על האופציות? אני גרופי של הפירמה וברשותי 2 עוצמיות ממש טובות -ירושה ממצלמת ה-35 מ”מ הברוכה והנאמנה שלי. הייתי שמח לשדך להן גוף עם חיישן

    השב

  14. Avatar

    עידו גנוט

    07/04/2013 ב 8:03 PM

    לצערנו הייצוג של פנטקס בארץ לא קיים. קשה לנו מאד להמליץ על חברה שלמעשה לא קיימת כאן והשוק שלה זעיר עד לא קיים.
    יש עוד הרבה חברות שלא זכו להתייחסות – לא התייחסנו לליין ה-A של סוני או לאולימפוס.
    אם אתה מתעקש על פנטקס אתה יכול להציץ ב-K5 II או ב-K5 IIs בלי הפילטר AA או בדגם ה-K30 הקטן. בגדול ה-K5 II מקבילה פחות או יותר ל-D7000 עם דגשים טיפה שונים (החיישן זהה), ה-K30 הוא דגם בסיסי יותר שמקביל ל-D5100. היתרון של פנטקס הוא בגוף האטום.
    אישית ניסינו קצת את ה-K5 II בפוטוקינה וממש לא התרשמנו אבל היא הייתה עם קושחה מאד ראשונית והיו לה הרבה מאד באגים – אני לא יודע מה קרה מן הבחינה הזאת מאז (סביר שזה שופר).

    השב

  15. Avatar

    תומר

    07/04/2013 ב 8:46 PM

    ערן,
    לגבי הקשר בין עומק השדה לגודל החיישן – עומק השדה תלוי ב-3 גורמים: אורך המוקד, מרחק הפוקוס, וגודל הצמצם.
    ככל שהעדשה מפקסת קרוב יותר כך עומק השדה קטן יותר. עכשיו אם לדוגמא יש לך עדשת 100mm על מצלמת FF, המרחק המתאים לצילום פורטרט יהיה נגיד 2 מטר. עם אותה עדשה על מצלמת APS-C, זוית הראייה תהיה צרה יותר ב-50%, ולכן המרחק המתאים לצילום אותו פורטרט יגדל ל-3 מטר. כלומר עם אותה עדשה ואותו צמצם, מרחק הפוקוס גדל ב-50%, ולכן עומק השדה גדל בהתאם. אם לא רוצים להגדיל את המרחק, יש צורך להקטין את אורך המוקד ל-66mm, וגם זה מגדיל את עומק השדה באותה מידה בדיוק. ככל שהחיישן יותר קטן, עובדים עם עדשות באורכי מוקד יותר קצרים, והתוצאה היא עומד שדה גדול יותר (שים לב לאורכי המוקד האמיתיים של מצלמות קומפקטיות)

    השב

  16. Avatar

    U

    08/04/2013 ב 8:13 AM

    כל הכבוד לכם עבודה מעולה, תודה רבה!

    השב

  17. Avatar

    גיא

    20/04/2013 ב 9:13 AM

    אחלה עבודה עשיתם כאן שאפו !

    השב

  18. Avatar

    יוחאי

    18/06/2013 ב 1:57 AM

    לא מסכים עם זה שאיכות הסטילס במצלמות ה GH3 או GH2 היא לא משהו.
    נכון שלוידאו הן מצלמות מעולות אבל גם לסטילס ניתן להפיק מהן תמונות שלא נופלות ממצלמות של קאנון וניקון.

    השב

  19. Avatar

    עידו גנוט

    18/06/2013 ב 4:21 AM

    אין ספק שניתן להוציא ממנה תמונות טובות (אם נבחר ללכת לקיצוניות אז גם מאייפון במצבים מסויימים ניתן להפיק תמונות טובות).

    אלא שכאשר בוחנים את ביצועי החיישן באופן מדויק (ראה מבחני DXO) ישנו הבדל משמעותי בין חיישני ה-APS-C המתקדמים (סוני/ניקון/טושיבה) לבין אלו של פנסוניק – ההבדל נובע במידה רבה פשוט מהגודל – אין מה לעשות אבל כל עוד לא תהיה פריצת דרך משמעותית חיישני APS-C מספקים איכות תמונה (בראש ובראשונה רגישות אבל גם היבטים אחרים) טובה משמעותית מחיישני המיקרו 4/3 בהם משתמשת פנסוניק.

    השב

  20. Avatar

    Leo

    20/11/2013 ב 9:52 PM

    אהלן,
    מתי אתם תפרסמו עדכון?
    (דוגמת D5300 ועדשת 18-140)
    אגב, אחלה עבודת מחקר…

    השב

  21. Avatar

    עידו גנוט

    20/11/2013 ב 11:25 PM

    במקרה ממש בימים אלו ה-D5300 וה-18-140 נמצאות אצלנו בבדיקה – ביקורת מפורטת על שתיהן תפורסם בשבועות הקרובים. לגבי עדכון כללי של המלצות הקנייה – להערכתי אולי במחצית הראשונה של 2014 (עד כה יש די מעט חידושים מאז המדריך המקורי – 70D, D5300 ועוד כמה דגמים של חסרות מראה).

    השב

  22. Avatar

    רמי

    03/12/2013 ב 3:58 PM

    אולי בכל זאת יש המלצה על מצלמה קומפקטית איכותית יותר מסמארטפון, לפעמים צריכים בכל זאת מצלמה טובה שנכנסת לכיס ?

    השב

  23. Avatar

    עידו גנוט

    19/01/2014 ב 5:02 PM

    המצלמה הקומפקטית היחידה המופיעה בכתבה היא הסוני RX100 (וכיום יש את ה-RX100 II).

    השב

  24. Avatar

    יעקב

    26/03/2014 ב 3:20 PM

    מקווה שהשרשור עדיין פעיל גם אחרי שנה.
    התרשמתי מאוד מהכתבה. אני מצלם בטיולים עם מצלמה קומפקטית (פנסוניק לטיולים) ולא מרוצה מהתוצאות. ב-DSLR מפריע לי הגודל. לקנון יש דגם חדש G1X Mark II עם חיישן ענק “1.5 וצמצם גדול 2-4 ועם קרופ=2 הוא מקביל לעדשות זום ב_DSLR. גם הזום שלו עדיף על סוני RX-100 II.
    האם אכן המצלמה הזאת מתחרה ב-DSLR רמת כניסה או מעל?

    השב

  25. Avatar

    עידו גנוט

    26/03/2014 ב 4:00 PM

    לא יצא לנו לנסות אותה (לדעתי היא עוד לא זמינה בכלל לרכישה). על הנייר מדובר במוצר מאד מעניין ואטרקטיבי – מצד שני גם הדגם הקודם היה כזה אבל התברר שמהירות הפוקוס שלו איטית – כשנתחיל לראות ביקורות נדע.

    השב

  26. Avatar

    אפי

    16/04/2014 ב 9:46 AM

    מסכים עם יגאל כרמי. שיקולים של נוחות חשובים לא פחות משיקולים של מחיר. יש פה נקודה עיוורת לצרכים של הרבה אנשים.אם לאדם לא נוח עם המצלמה הוא יקח את המצלמה רק לאירועי צילום מיוחדים. לעומת זאת אם יש לו מצלמה קומפקטית ששוקלת בין 120 גרם לבין 400 גרם, הוא עשוי לקחת אותה לכל מקום. ויש אנשים שרוצים זום גבוהה ולצלם למרחקים. זה לא גימיק. וחוץ מזה הזלזול במצלמות הסופר זום לא במקום. נכון שיש לה מגבלות מסוימות, אבל באור יום אפשר להפיק תמונות די טובות, ולעתים הפער בין תמונות הוא לא כמו שתואר כאן. ועוד דבר היה ראוי להמליץ על מצלמות מקטגוריות אחרות כמצלמה שניה. כי חובבים רבים שיש להם מצלמת רפלקס לעתים מעוניינים במצלמה נוספת קטנה שתהיה בשלוף.

    השב

  27. Avatar

    עידו גנוט

    16/04/2014 ב 2:59 PM

    אנחנו לא מעוניינים להמליץ על מצלמות עם חיישנים קטנים – נקודה. הזמן הזה חלף (וגם חברות הצילום מבינות את זה).

    אולטרה זום – בעיני זה גימיק – אני מסתובב באתרי צילום, בפורומים, ובפייסבוק וכמות התמונות שצולמו עם מצלמות אולטרה זום (בקצה הזום) הוא אפסי. זה גימיק. זה נחמד לשבוע הראשון – אחרי זה רוב התמונות מתקבלות בטווחים האופטיים הסטנדרטיים ומה שלרוב יותר חשוב לאנשים זה הצד הרחב.

    לגבי מצלמות קטנות – יש – RX100/RX100 II למי שרוצה וגם סדרת ה-NEX (שהיום נקראת סתם אלפא – היא קומפקטית מאד – וגם לפנסוניק וחברות אחרות יש דגמים קטנים חסרי מראה).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *